21.4.2013

Todella hämmentävä palvelukokemus

Tapahtui pari viikkoa sitten.

Rouge d'Armani Sheer Lipstick
Ostin pari kuukautta sitten myyjän houkuttelemana ja suuresti epäillen todella kirkkaan, mutta armollisen läpikuultavan huulipunan. Käytin sitä ensin iltajuhlassa, eli sopivan hämärässä valaistuksessa, mutta siitä rohkaistuneena aloin silloin tällöin sipaisemaan sitä huulilleni myös päiväsaikaan.

Ei mennyt kuin hetki ja halusin tietysti toisenkin punan sen ensimmäisen, oranssisävyisen rinnalle.Olihan se huulipunaksi aika arvokas, mutta tykkäsin tosiaan sen läpikuultavuudesta ja levittyvyydestä tosi paljon ja arvotin sen olevan hintasa väärti.

Niinpä, kun olin ystäväni kanssa Stockalla, menin uudestaan Armanin kojulle, ja siellä sattui olemaan vielä sama myyjätärkin paikalla! Osasin näyttää ko. huulipunan valikoimaa ja kerroin, että olin niin tykästynyt siihen hänen myymäänsä punaan, että haluaisin vielä toisenkin, mutta hieman erisävyisen vastaavan.

Myyjän reaktio: hän kääntyi kannoillaan ja pyysi katsomaan heidän uutta huulikiiltoaan, joka on aivan ihana. Olin siis hyvin selkeästi indikoinut, minkä tuotteen haluan, mutta hän päätti, että haluan oikeasti jotakin ihan muuta.
Kuvassa on siis väärän merkin myyntipiste,
älkää sekoittako  YSL:ää tähän tarinaan!

No, kilttinä suomalaisena minä (ja yhtä hämmentynyt ystäväni) siirryimme sitten katsomaan niitä kiiltoja, jotka eivät olleet ollenkaan sitä, mitä olin vailla. Kerroin myyjälle, että mulla on kiiltoja jo tusinoittain, enkä sitä paitsi tykännyt kyseisen kiillon kimallehileistä. Tähän sain vastaukseksi sen, etteivät kiillot sitten oikeasti kimaltele levitettynä ja että minun pitäisi vain kokeilla sitä omille huulilleni, jotta näkisin. Aaaaarrrrggghhh!!

Tässä vaiheessa ystäväni onneksi pelasti tilanteen ja vaati minua syömään, jotta pääsimme liukenemaan paikan päältä mahdollisimman lipevästi. Ei varmaan ole yllätys, etten päätynyt ostamaan sitä huulikiiltoa, mutten myöskään sitä alunperin haluamaani huulipunaa!

Ja, kuten ystävänikin minut hyvin tuntien huomautti, fiksu myyjä olisi myynyt minulle helposti molemmat punat!  Olisi ensin kiltisti etsinyt sopivan sävyn siitä haluamasti punasta ja sen jälkeen imarrellut ja liehitellyt minut kokeilemaan vielä uutta huulikiiltoakin - mitä todennäköisemmin olisin langennut hänen viekkaaseen ansaansa.

Jäin siis ilman uutta, läpikuultavaa ja kevyttä huulipunaa, joten ottaisin mielelläni suosituksia vastaan: oletko löytänyt omasi, mitä suosittelisit? En ole kovin merkkiuskovainen, joten katsastan mielelläni montakin vaihtoehtoa!

Ulkona on niin mahtavan hienon näköistä, että jotakin ulkoliikuntaa pitäisi keksiä. Hmm....golfrangelle, merentakävelylle vai pihatöihin?


Kuvat täältä ja täältä. 

10 kommenttia:

  1. Ohoh - olipas ostokokemus! Kyllä ammattitaitoinen myyjä osaa kuunnella asiakasta. Toivottavasti löydät uuden punasi jostain - myydäänkös noita Armanin punia muualla kuin Stockmannilla?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No niinpä, ja kun ilmaisin tahtoni varsin selkeästi mm. sanomalla sen ja osoittamalla haluamiani huulipunia :-) Eiköhön muiltakin brändeiltä löydy joku vastaava, kevyt huulipuna, joten jatkan etsimistä.

      Poista
  2. Yli-innokkaat myyjät, jotka latelevat vain omia henkilökohtaisia suosikeitaan kuuntelematta asiakastaan, niin niitä löytyy :/ Harmi, vaan että sattui juuri sinulle.

    VastaaPoista
  3. Voi harmi, mutta näitä ammattitaidottomia myyjiä löytyy, myös Stokkalta :(

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juuri Stockalla asia hämmästyttää erityisen paljon!

      Poista
  4. No johan oli myyjä. Välistä näitä tällaisia myyjiä vaan sattuu kohdalle, yrittävät vaan myydä jotain mitä asiakas ei ole vailla eikä halua.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, miettiinkin, että olikohan siinä huulikiillossa (uutuus!) kiinni paljon paremmat provikat kuin haluammassani tuotteessa.

      Poista
  5. Niinpä. Joskus sitä itsekin ihmettelee, ettei myyjät tajua voivansa myydä vaikka mitä. Juuri kuten sanoit sen haluamasi punan sekä jotain muuta. Erityisesti ihmettelen, ettei kosmetiikkamyyjät keskity asiakkaaseen kunnolla. Tuotteiden hinnat ovat selektiivisellä puolella huimat ja jos asiakkaasta tuntuisi, että saisi todellakin 15min "vain minulle" osoitettua aikaa ja myyjäkin keskittyisi miettimään ns. oikeat tuotteet ko. asiakkaalle niin varmasti saisi myytyä vaikka mitä ja kuinka paljon.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Etenkään mulle ei ole niin kamalan vaikea myydä ;-)

      Poista

Ilahdun kaikista viesteistä, ihan pienistäkin. Kiitos kommentistasi!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...