29.5.2013

Kuuman (ilta)päivän asu


Puin aamulla hameen päälle ja riisuin sen samantien, kun näin täysin pilvisen ja jopa harmaan taivaan. Damn, enkö vieläkään pääse korkkaamaan hamekautta?! Asusuunnitelmat piti siis pikapikaa miettiä uusiksi ja näihin päädyin: boyfriend-farkut ja tohvelitossut (taas), lyömätön yhdistelmä!

Toppi J. Crew
farkut Lindex
tossukat &Other Stories

Vaan mitä ihmettä, nythän on mitä upein auringonpaiste ja helle?! Olisi kiva päästä nauttimaan siitä, mutta "joku" on sitä mieltä, että on muka mun vuoro käydä kaupassa. Olen eri mieltä monestakin syystä: vastahan mä eilen ostin 5 kg tonnikalafilettä, kun Kala-auto kävi ovella! Ja sunnuntaina olin mukana kauppareissulla henkisen päätöksentekijän roolissa, vaikken mitään pystynytkään kantamaan (pieni golfvamma vain, nyt olen taas ihan kunnossa)!

Jos tekisin niin kuin joku toinen tässä perheessä, menisin nyt ostamaan yhden kassillisen ruokaa ja kehuisin sitten suureen ääneen, miten hyvä olen tekemään edullisia valintoja. Joo, kyllä mäkin selviän viidelläkympillä, jos ostan yhden maidon, yhden mehun, yhden leivän ja kolme omenaa. Ja sitten ihmetellään päivän päästä, kun kaikki ruoka on jo loppu. Dah!

Sen sijaan ajan automarketiin, kävelen monta kilsaa kiertäessäni sen hehtaarihallin jokaisen sopukan, ostan viisi kassillista ruokaa (myös pakasteita! lapselle välipalajuttuja, esim. hedelmätiivisteitä! pesuaineita! vessapaperia! huulipuna!), roudaan ne autoon, kannan ne autosta sisälle asti (autokatoksesta on kuulkaa ainakin 15 m matka etuovelle) ja tyhjennän kaappeihin heitettyäni ensin kaikenlaisia juustonjämiä ja kurpahtaneita kurkunnysiä alta pois. Ja silti mä selviän tunnissa ja yleensä alle satasen (riippuu siitä, montako huulipunaa ostan).

Prismassa nähdään!

2 kommenttia:

  1. Yksi mun elämäni tympeimpiä säännöllisesti toistuvia juttuja on suuret ruokaostokset Prismassa. En tiedä, että mikä siinä tökkii, mutta inhoan Prisma-reissuja. Yleensä ihan täysiä kasseja on 5-6 kpl. Mulla meinaa loppua aina kärsivällisyys siihen, kun saan ne kamat autoon. Välillä soitan autosta miehelle, että tule hakemaan ostokset ja mut :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä fuskasin ja menin lähi-Alepaan, ei vain ollut henkistä kanttiä tänään enempään. Ihan hyvät ostokset sain sielläkin tehtyä (ainakin pariksi päiväksi)...

      Poista

Ilahdun kaikista viesteistä, ihan pienistäkin. Kiitos kommentistasi!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...